Online factureren en boekhouden: houd debiteuren en crediteuren uit elkaar
Online factureren en boekhouden? Het is belangrijk om de debiteuren en crediteuren uit elkaar te houden. Hoe doe je dat en hoe zorg je ervoor dat je de administratie goed bijhoudt? Wij zetten een paar handige tips voor je op een rij.
Wat is het verschil tussen debiteuren en crediteuren? Wij leggen het je uit:
-
Debiteuren
Jouw klanten en afnemers, aan wie je de verkoopfacturen verstuurt. Jij levert ze diensten, waarna zij daarvoor de factuur aan jou betalen. Het is belangrijk om ze op tijd te factureren en die verkoopfactuur op te nemen in de boekhouding. -
Crediteuren
Leveranciers waarbij jij inkopen doet. Heb je nieuwe verkoopmaterialen nodig of bestel je andere zakelijke producten? Je ontvangt een factuur die je moet inboeken als inkoopfactuur. En die je op tijd moet voldoen, nadat je de factuur hebt opgenomen in de boekhouding.
Het is belangrijk om de verkoop- en inkoopfacturen op tijd in te boeken. Je voorkomt daarmee dat het online factureren en boekhouden een achterstand oploopt, waardoor je het overzicht eenvoudig verliest.
Facturen maken en boekhouden: doe het online
Wil je facturen maken en boekhouden? Doe dat bij voorkeur online. Op die manier houd je makkelijker het overzicht en kun je gebruik maken van handige hulpmiddelen. Bij MoneyMonk zorgen we er bijvoorbeeld voor dat je de verkoop- en inkoopfacturen makkelijk kunt koppelen aan de betalingen die je doet en ontvangt. Met slimme suggesties, zodat jij er minder tijd aan kwijt bent.
Wij helpen je debiteuren en crediteuren uit elkaar te houden, door online te factureren en te boekhouden. In een eenvoudige online omgeving, zonder dat je daar een boekhoudkundige opleiding of achtergrond voor nodig hebt.