Iedere week vertelt één van de MoneyMonk klanten over wie ze zijn, wat ze doen en wat MoneyMonk voor ze betekent. Deze keer: Patrick Wessels van Wessels Teksten
Wie ben je?
Mijn naam is Patrick Wessels, ik werk als zelfstandig SEO tekstschrijver en ConsumentenPsycholoog. Ze vormden tijdens mijn studie een leuke betaalde hobby voor enkele opdrachtgevers en zijn in de loop der tijd uitgegroeid tot een constante stroom van inmiddels honderden nieuwe klanten en opdrachten. De vraag is groter dan wat ik als zelfstandige kan aanbieden, waardoor ik de klussen kan kiezen die me het best liggen en waar ik de meeste waarde kan toevoegen.
Wat doe je?
Als SEO tekstschrijver schrijf ik met een commerciële pen en denk ik graag mee over de juiste contentstrategie. Na een eventuele brainstorm of op basis van een bestaande website kan ik een zoekwoorden onderzoek uitvoeren. De resultaten daarvan vormen de input waarmee ik als copywriter aan de slag ga. Als ConsumentenPsycholoog combineer nieuwsberichten, wetenschappelijke artikelen en praktische tips, om daar vanuit de consumentenpsychologie dieper op in te gaan. Ik onderzoek en beschrijf wat consumenten beweegt, waarom nemen ze bepaalde beslissingen nemen en hoe ze zichzelf gelukkiger kunnen consumeren.
Wat betekent MoneyMonk voor jou en je bedrijf?
MoneyMonk heeft het me stukken gemakkelijker gemaakt om de administratie te doen. De balans van mijn dienstverlenende eenmanszaak zit eenvoudig in elkaar, waardoor ik de winst vooral haal uit het fotograferen van bonnetjes met de app en het automatisch laden van de bankafschriften om ze meteen te koppelen. Dankzij MoneyMonk ben ik minder tijd kwijt aan de administratie. Uiteindelijk ben ik een schrijver en geen boekhouder, dus dat bevalt me uitstekend.