Waarom kan ik geen email versturen?

Indien een eerder verzonden email heeft geresulteerd in een van de hieronder genoemde statussen, wordt het email adres hard geblokkeerd. Het is dan niet langer mogelijk om opnieuw een mail vanuit MoneyMonk naar dit adres te versturen. Lees hieronder per status wat je kan doen:

HardBounce

Een Hard Bounce ontstaat doordat de mailprovider van de ontvangende partij heeft aangegeven dat het adres niet (langer) in gebruik is. Wat kan ik dan toch doen?

Controleer het email adres

In de meeste Hard Bounce gevallen wordt er een verkeerd email adres gebruikt. Controleer daarom goed het email adres van je klant, en pas het aan tijdens het verzenden van de mail of bij de contact instellingen. Komt het adres echt overeen, controleer dan of er niet 'onzichtbaar teken' mee gekopieerd is.

Tijdelijke storing bij je klant

In sommige gevallen kan een volle mailbox of bijvoorbeeld een (tijdelijke) storing bij je klant de oorzaak zijn dat de mail een Hard Bounce status heeft gekregen. In dat geval is het voor ons mogelijk om het email adres opnieuw te reactiveren. Dien hiervoor een ticket in vanuit de administratie, waarin je aangeeft welk adres je gereactiveerd wil hebben.

In het geval van een Hard Bounce kan het support team een mail adres eenmalig reactiveren. Resulteert een mail dan opnieuw in een Hard Bounce, dan zijn er aanvullende gegevens nodig om om het proces opnieuw te doorlopen. Heeft de factuur haast, download deze dan als PDF en verstuur deze vanuit je eigen mailprovider.

SpamComplaint

Bij de status SpamCompliant heeft je klant aangegeven dat je mail "Spam" is, waarna de mailprovider van je klant heeft aangegeven geen nieuwe berichten te willen ontvangen. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om dit mail adres te reactiveren. Je zal zelf bij je klant moeten nagaan om de spam melding terug te trekken.