Afwijzing CDD: Definitief afgewezen voor maken PSD2 koppeling

MoneyMonk staat als betaaldienstverlener en vergunninghouder PSD2 onder toezicht van De Nederlandsche Bank. Met deze PSD2-vergunning kan MoneyMonk bank- en boekhoudkoppelingen realiseren met banken.

De toezichthouder ‘De Nederlandsche Bank’ verplicht ons een Cliëntenonderzoek uit te voeren. Om zo'n klantonderzoek uit te voeren is in sommige gevallen aanvullende medewerking nodig van jou, de gebruiker.

Op het moment dat deze medewerking niet wordt verleend, zijn we genoodzaakt om de koppeling definitief voor je in te trekken.

Wij kunnen je definitief blokkeren voor de koppeling, om de volgende redenen:

1. Herhaaldelijk foutieve persoonsgegeven opgeven

Op het moment dat je voor het eerst een koppeling aanmaakt, vragen we je om je volledige namen en geboorte datum op te geven. Op het moment dat deze gegevens niet overeen komen met de data van het KVK, kunnen wij je klantonderzoek niet goedkeuren. Een foutje kan gebeuren, maar bij herhaaldelijk foutieve invoer gaan we uit van fraude en zullen we over gaan naar definitieve blokkade.

2. Herhaaldelijk foutieve bankrekeningen koppelen

Leg je meerdere keren een bankkoppeling voor een rekening die niet thuis hoort in de administratie, dan wordt de mogelijkheid om een koppeling te maken definitief voor je geblokkeerd.

3. Niet (tijdig) aanleveren van alle opgevraagde informatieverzoeken

Bij het aanmaken van de PSD2 koppeling krijg je van ons een "voorlopige dekking" op de koppeling. Vanaf het moment dat je het klantonderzoek start heb je 28 dagen de tijd om met behoud van functionaliteit aanvullende informatie bij ons aan te leveren.

Als we deze informatie niet binnen die 28 dagen ontvangen, zal de koppeling geautomatiseerd worden ingetrokken waardoor nieuwe transacties niet langer worden geïmporteerd. Vanaf dit moment heb je nog 20 dagen de mogelijkheid om alsnog de opgevraagde gegevens aan te leveren.

Als ook die termijn verloopt, wordt de koppeling definitief geblokkeerd.

In alle drie de gevallen zal er altijd eerst contact zijn gezocht met je door het support team. Dat doen we aan de hand van tickets, mails en of telefoon.

Ben je definitief geblokkeerd? Lees dan dit helpartikel voor meer informatie over hoe je transacties kan importeren.