Wat te doen bij een foutmelding in MoneyMonk?

Soms tijdens het gebruik van MoneyMonk kan er een foutmelding verschijnen. Dat is natuurlijk vervelend, maar gelukkig meestal zelf op te lossen. Veel foutmeldingen geven bijvoorbeeld in de tekst al aan wat er misgaat. Mocht het niet duidelijk zijn, dan vind je hieronder meer over de meest voorkomende foutmeldingen en hoe je ze kunt oplossen.


Bij sommige foutmeldingen staat vermeld dat wij automatisch een melding ontvangen. Deze melding wordt wel geregistreerd, maar pas opgepakt zodra er meerdere meldingen van hetzelfde probleem zijn. Ervaar je na onderstaande oplossingen nog steeds hinder? Neem dan gerust contact met ons op.




Pagina’s laden niet goed:
Als pagina's niet goed laden, kunnen er verschillende oorzaken zijn. Bekijk het volgende helpartikel met verschillende stappen die je kan doorlopen om het probleem op te lossen.




Voorkomende foutmeldingen per module:


Bank/Kas

PSD2 bankkoppeling vernieuwen:
Wanneer je de foutcode 106002 krijgt, geeft je bank aan dat wij geen bevoegdheid hebben om je gegevens op te halen. Dit kan tijdelijk zijn, heb je er langer last van leg dan opnieuw je koppeling. Bekijk dit helpartikel met meer informatie over hoe je dit doet.

Krijg je foutcode 51006 dan is er tijdelijk iets mis bij je bank, waardoor het ophalen en het leggen van een koppeling nu niet mogelijk is.


Problemen met het inladen van banktransacties:
Krijg je foutcode 5015 tijdens het uploaden van banktransacties op basis van je CSV of MT940 document? Dan geeft deze foutcode aan dat het bestand niet wordt herkend. Bekijk het volgende helpartikel met de verschillende mogelijke redenen.

Projecten

Uren, ritten of onkosten kunnen niet worden aangepast:
Zie je foutcode 38017 of 15018 en kun je uren, ritten of onkosten niet aanpassen? Dan zijn ze al gefactureerd of direct opgenomen in een losse specificatie.

Bekijk dit helpartikel met instructievideo voor uitleg over uren en de oplossing. Dit artikel is ook van toepassing op ritten en onkosten.


Project verwijderen lukt niet:
Projecten waar al registraties op staan, kun je niet verwijderen. In dat geval kun je de foutcode 15045, 15044 of 15047 te zien krijgen. Je kunt zo’n project alleen ‘Buiten gebruik’ zetten.

Heb je geen registraties staan? Dan kun je het project wel verwijderen. Zie dit helpartikel voor de stappen.

Boekhoudkundig

Geblokkeerde maand of boekjaar:
Wanneer je de melding “43004 - Je kunt geen boekhoudkundige wijzigingen aanbrengen in een geblokkeerde maand” ontvangt, betekent dit dat de maand of het boekjaar is geblokkeerd. Hierdoor kun je geen wijzigingen doorvoeren.

Werk je samen met een boekhouder of accountant? Overleg dan eerst met hen of het verstandig is om dit (tijdelijk) te deblokkeren.

Heb je geen boekhouder of heb je al afgestemd dat het kan? Bekijk dan dit helpartikel waarin wordt uitgelegd hoe je een boekjaar kunt blokkeren. Deze stappen kun je ook gebruiken om een maand of boekjaar te deblokkeren.


Combinatie van grootboekrekening en btw-code is ongeldig:
Krijg je de foutmelding “9020 – De opgegeven combinatie van grootboekrekening en btw-code is ongeldig”? Dan heb je een verkeerde btw-code bij de grootboekrekening gebruikt.

Voor omzet draag je namelijk btw af, terwijl je voor kosten de btw terugvordert. Daarom is het belangrijk dat je de juiste btw-code selecteert.

Heb je te maken met self-billing facturen (waarbij jouw opdrachtgever de factuur opstelt en daarin kosten voor jou verwerkt)? Dan verwerk je dit op een andere manier. Bekijk hiervoor dit helpartikel.


Lukt het je niet om het probleem met dit helpartikel op te lossen? Stuur dan gerust een ticket, ons supportteam kijkt graag met je mee!