Procedure voor herzien "Definitieve blokkade PSD2 koppeling"

MoneyMonk staat als betaalinstelling onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB). MoneyMonk is daardoor verplicht te voldoen aan diverse wet- en regelgeving zoals:

  • Wet Financieel Toezicht (Wft)
  • Wet ter voorkoming van Witwassen en Terrorismefinanciering (Wwft)
  • Sanctiewetgeving 1977

Op grond van de van toepassing zijnde wetten is MoneyMonk verplicht onderzoek te doen naar haar klanten middels een Klantonderzoek (Customer Due Diligence - CDD)

Ben je nu definitief geblokkeerd voor het aanmaken van een PSD2 koppeling omdat we je Klantonderzoek niet konden afronden, dan kan je bij ons een verzoek indienen om de blokkade te heroverwegen. Na ontvangst zal MoneyMonk beoordelen of we nog één laatste mogelijkheid gaan aanbieden om het klantonderzoek te doorlopen.

Procedure voor herzien Definitieve blokkade

1. Stuur ons een ticket in

Stuur het ticket vanuit de administratie waar de koppeling is geblokkeerd, en geef in het bericht aan dat je gebruik wil maken van je laatste mogelijkheid om alsnog PSD2 te koppelen met je bank. Naar aanleiding van je ticket zullen wij je aangeven welke gegevens je nog bij ons moet aanleveren om het klantonderzoek te doorlopen.

Deze gegevens kan je ons aanleveren in de bijlage van het ticket. Afhankelijk van je situatie kunnen we je om de volgende gegevens vragen:

2. Plan een "Klantonderzoek afspraak" in

Zodra we alle gegevens hebben ontvangen in het ticket en er zeker van zijn dat het klantonderzoek doorlopen kan worden, zullen we je een uitnodiging sturen om met ons een afspraak in te plannen.

Na het inplannen nemen we op het gekozen moment contact met je op, waarbij we samen alle stappen kunnen doorlopen. Houd rekening met het volgende:

  • Maak genoeg tijd vrij in je agenda voor deze afspraak

Voor het doorlopen van een klantonderzoek maken wij gebruik van het '4 ogen principe'. Hierdoor zijn er altijd minimaal 2 collega's nodig om alle gegevens te controleren. Na inplannen houden wij rekening met de tijd die nodig is. Het inplannen van een afspraak is eenmalig mogelijk.

  • Zorg ervoor dat je op een vaste computer/laptop zit

Tijdens de afspraak maken we gebruik van "Schermdelen", dit werkt alleen op computer of laptop en niet op een telefoon of tablet. Als we niet met je mee kunnen kijken, kunnen we de afspraak niet door laten gaan

  • Zorg ervoor dat je kan inloggen bij je bank

De blokkade wordt pas verwijderd als we telefonisch contact hebben op het geplande moment. Hierna is het eerst nodig om opnieuw de koppeling aan te maken, die bij je bank bevestigd moet worden. Zorg daarom dat je tijdens het gesprek alle benodigde gegevens (login gegevens, random readers, app) bij de hand hebt om de bankkoppeling opnieuw te maken.