Waarom moet ik een nieuw IP-adres bevestigen tijdens het inloggen in MoneyMonk?

Sinds mei 2022 hebben we maatregelen getroffen om de veiligheid van MoneyMonk meer te garanderen. Eén van deze maatregelen is dat je een e-mail ter bevestiging ontvangt op het moment dat je inlogt vanaf een ‘nieuw’ IP-adres. In deze e-mail kan je het nieuwe IP-adres bevestigen zodat deze daarna als veilig wordt beschouwd.

Om de veiligheid van je administratie te garanderen raden wij je aan om gebruik te maken van de ‘Two factor authentication’ functie. Dit is de meest betrouwbare manier van beveiliging. Op het moment dat je dit hebt ingesteld zal je niet langer e-mails ontvangen om het IP-adres te bevestigen. Hoe je 2FA kan instellen kan je lezen via het volgende helpartikel.

Vanaf het moment dat een IP-adres door jou als veilig is bestempeld via de e-mail, zou je de volgende keer het IP-adres niet nogmaals hoeven te bevestigen.

Werk je met een VPN, of ben je veel onderweg?

Na het bevestigen van een IP-adres, zetten wij een cookie in je browser waarmee ook de browser voortaan als veilig gemarkeerd wordt. Als die cookie gevonden wordt tijdens het inloggen vanaf een nieuw IP-adres, zal er niet opnieuw een mail gestuurd worden.

Als je in een incognito venster werkt, of na elke sessie je cookies verwijderd zal je toch de mailtjes moeten bevestigen. Als je dat niet wil, kan je de cookie instellingen van je browser wijzigen, of kan je de 2FA functie aanzetten binnen je account instellingen.

Ontvang je de bevestigingsmail niet van ons, of heb je bijvoorbeeld niet langer toegang tot het mail adres waarmee je inlogt?

Neem dan contact met ons op via de email support@moneymonk.nl. Benoem in de mail in ieder geval de naam van je bedrijf, het mail adres waarmee je probeert in te loggen en het telefoonnummer waarop je bereikbaar.