Waarom klopt mijn banksaldo niet?

Waarom klopt mijn banksaldo niet?

De twee meest voorkomende redenen zijn:

  • je hebt niet het (juiste) startsaldo ingevoerd op de 'openingsbalans'
  • niet alle bankmutaties zijn geïmporteerd in MoneyMonk

Stel je hebt je bankmutaties geïmporteerd vanaf 1 januari 2017 t/m vandaag. Indien jouw bedrijf vóór 1 januari 2017 al bestond, is het van belang een startsaldo in te stellen in MoneyMonk. Indien het startsaldo ontbreekt zal je banksaldo op basis van de geïmporteerde bankmutaties nooit kloppen!

Een andere reden kan zijn dat niet 'alle' bankmutaties zijn geïmporteerd. Het startsaldo (openingsbalans) + de geïmporteerde bankmutaties vormen namelijk samen het bank saldo.

Je kunt het startsaldo op twee manier opzoeken:

  • indien je een jaarrekening 2017 hebt kijk je op de activa zijde van de balans, dit is de linkerkant van de balans, de kant waar je bezittingen staan.
  • je zoekt het laatste bankafschrift 2017 op, daar staat je eindsaldo per 31-12-2017

Wil je liever de video zien klik dan hier.

Eenvoudig je administratie op orde?

Je project management en online boekhouding
sluiten naadloos op elkaar aan.