Hoe controleer ik of mijn iDEAL-knop werkt?
Je kunt controleren of de iDEAL-knop in de e-mailtekst bij je verkoopfactuur werkt door een aantal zaken te controleren
- Zorg dat er een actieve koppeling is tussen MoneyMonk en Mollie. Hoe je deze koppeling maakt lees je hier.
- Zorg dat binnen je Mollie-account de optie 'betalen via iDEAL' aan hebt staan
- Zorg dat de iDEAL-knop in je e-mailtekst staat. Hoe je dit doet lees je hier.
Het daadwerkelijk controleren of de iDEAL-knop werkt, doe je als volgt:
- Ga naar 'Verkoop' en selecteer één van je facturen met het sjabloon waarbij je de iDEAL-knop hebt toegevoegd
- Klik op 'Verzend per email', in een pop-up wordt nu een voorbeeld e-mail met daarin de iDEAL-knop getoond
- Open de link van de iDEAL-knop in een nieuw venster, je wordt doorgestuurd naar de online-pagina van de factuur
- Kies op deze pagina opnieuw voor 'Betaal via iDEAL'
- Er opent een pop-up, kies je bank en voor 'Volgende'
Als de iDEAL-knop naar behoren werkt, wordt je nu doorgestuurd naar de betaalpagina van de betreffende bank en kan je de factuur daar betalen.