Hoe controleer ik of mijn iDEAL-knop werkt?

Je kunt controleren of de iDEAL-knop in de e-mailtekst bij je verkoopfactuur werkt door een aantal zaken te controleren

  • Zorg dat er een actieve koppeling is tussen MoneyMonk en Mollie. Hoe je deze koppeling maakt lees je hier.
  • Zorg dat binnen je Mollie-account de optie 'betalen via iDEAL' aan hebt staan
  • Zorg dat de iDEAL-knop in je e-mailtekst staat. Hoe je dit doet lees je hier.

Het daadwerkelijk controleren of de iDEAL-knop werkt, doe je als volgt:

  1. Ga naar 'Verkoop' en selecteer één van je facturen met het sjabloon waarbij je de iDEAL-knop hebt toegevoegd
  2. Klik op 'Verzend per email', in een pop-up wordt nu een voorbeeld e-mail met daarin de iDEAL-knop getoond
  3. Open de link van de iDEAL-knop in een nieuw venster, je wordt doorgestuurd naar de online-pagina van de factuur
  4. Kies op deze pagina opnieuw voor 'Betaal via iDEAL'
  5. Er opent een pop-up, kies je bank en voor 'Volgende'

Als de iDEAL-knop naar behoren werkt, wordt je nu doorgestuurd naar de betaalpagina van de betreffende bank en kan je de factuur daar betalen.