MoneyMonk vs MoneyBird?

Zo af en toe krijgen we de vraag, wat is nu het verschil tussen MoneyMonk en MoneyBird?

In dit artikel leggen we je uit wat in onze optiek de verschillen zijn. Oké, de namen lijken misschien een heel klein beetje op elkaar. Zijn we hetzelfde? Nee, zeker niet!

Wat zijn dan de verschillen tussen MoneyMonk en MoneyBird?

Belangrijkste verschil is wat ons betreft de doelgroep en de functionaliteiten die bij de doelgroep passen.

MoneyBird

MoneyBird is ontstaan rondom het facturatieprobleem. Dat hebben ze opgelost voor een brede groep; van webshop tot dienstverlener. Inmiddels zijn ze uitgegroeid naar een boekhoudprogramma; ook MoneyBird heeft bijvoorbeeld een winst- en verliesrekening en balans. MoneyBird biedt geen functionaliteit voor urenregistratie, projecten en ritten. Wel hebben ze een API die bijvoorbeeld handig is als je een webshop hebt en die wilt koppelen.

MoneyMonk

MoneyMonk is ontstaan als boekhoudprogramma, specifiek gericht op dienstverlenende ondernemers. Dat betekent dat wij dezelfde functionaliteit bieden als MoneyBird, maar dan met aanvullende functionaliteit voor urenregistratie, projecten en ritten.

Door deze focus op dienstverleners, gaat al onze aandacht en focus uit naar de wensen en behoeften van de dienstverlenende ondernemer.

Voor wie is MoneyMonk en voor wie is MoneyBird geschikt?


Ben je dienstverlenend en werk je veel op uurbasis?
Dan zal MoneyMonk waarschijnlijk het beste aansluiten bij jouw wensen en behoeften.

Online boekhouden speciaal gericht op de wensen en behoeften van dienstverlenende ondernemers?

Probeer MoneyMonk 30 dagen gratis

Start een gratis proefabonnement.
Meer dan 15.000 ondernemers gingen je voor.

4.9 / 5 - Onze klanten op Google+

Heb je een webshop en werk je veel met producten?
MoneyMonk is helaas niet geschikt voor webshops. MoneyBird is in dat geval voor jou waarschijnlijk de betere keuze…


Hieronder een vergelijking van de functionaliteiten van MoneyMonk en MoneyBird.

MoneyMonk vs MoneyBird

MoneyMonk

MoneyBird

Abonnement
All-in-one oplossing voor ZZP'er
Aantal administraties 1 1
Onbeperkt factureren
Onbeperkt aantal banktransacties

Ondersteuning
Telefonische helpdesk
Chatten met helpdesk

Administratief
Urenregistratie
Project-management
Ritregistratie
Offertes
Begroting(en) maken

Factureren
Eigen briefpapier / factuurlayout
Verkoopfacturen
Facturen met iDeal
Periodieke verkoopfacturen

Bank
Automatische boekhoudkoppeling(en)
Bankafschriften importeren
Creditcard afschriften importeren
Boekingsvoorstellen

Bezittingen
Bezittingenmodule
Automatisch afschrijven

Bestanden/documenten
Scan & Herken
Inkomende Mailbox
Bestanden uploaden / toevoegen
Mobiele App(s)

Overig
API beschikbaar
In meerdere talen beschikbaar
Voorraadbeheer