Online boekhoudprogramma
Online boekhoudprogramma gezocht en benieuwd hoe je de juiste software kiest? Of je succesvol kunt boekhouden hangt van een paar belangrijke factoren af. Die het je makkelijker maken en ervoor zorgen dat je sneller met het programma kunt werken. Zodat je kostbare tijd bespaart, en de kosten voor het online programma eenvoudig terugverdient.
Succesvol boekhouden: zo kies je de juiste software
Succesvol boekhouden met het juiste online boekhoudprogramma? We zetten de tips op een rij om de juiste software te kiezen:
- Neem de tijd om het te proberen
Gun jezelf even de tijd, als je een online boekhoudprogramma gaat gebruiken. Het werkt anders dan in Excel of de andere software die je gewend bent. Met handige functies, maar die moet je even goed leren kennen. Probeer de boekhoudsoftware in ieder geval 14 dagen of langer uit, en beoordeel dan of het inderdaad makkelijker werkt.
- Digitaliseer en werk online
Het online boekhoudprogramma optimaal benutten? Werk zoveel mogelijk digitaal, en als het even kan zelfs online. Door je facturen via e-mail te versturen en jouw bonnetjes voortaan in te scannen. Zodat je altijd alles bij de hand hebt en goed gebruik maakt van de beschikbare mogelijkheden.
- Begin op het juiste moment
Het jezelf zo makkelijk mogelijk maken? Begin aan het begin van het boekjaar, zodat de overstap eenvoudiger is. Bovendien heb je op die manier alles bij de hand voor de jaaraangifte.
Tip: op een ander moment beginnen? Dat kan ook, maar kost iets meer tijd. Uiteraard kunnen we je er bij MoneyMonk bij helpen als je er zelf niet helemaal uit komt.
Online boekhoudprogramma: MoneyMonk
Het online boekhouden zelf uitproberen, bijvoorbeeld om het in ieder geval 14 dagen of iets langer te proberen? Je kunt het boekhoudprogramma voor ZZP'ers gewoon gratis uitproberen.
Dat is de beste manier om zelf te ervaren hoe steeds meer andere ZZP'ers boekhouden. Met een programma dat daar speciaal voor is ontwikkeld. Eenvoudig en snel, zodat je het vlot onder de knie zal krijgen. Met alle mogelijkheden die je zoekt, maar zonder de extra’s die je als dienstverlenende zelfstandige toch niet nodig hebt. Zoals de voorraad- en salarisadministratie, die het onnodig ingewikkeld zouden maken.