Waarom kan ik mijn creditcardmutaties niet importeren?

Bij het importeren van Mastercard transacties d.m.v. een csv bestand kan het voorkomen dat MoneyMonk een foutmelding toont.

Wanneer je de foutmelding het bestand niet kan worden herkend of het bestand is groter dan 1MB ziet is er waarschijnlijk iets misgegaan in de geëxporteerde csv.

In de meeste gevallen staat er ergens in de csv een leesteken dat niet goed kan worden weergegeven. Vaak zie je dit wanneer er uitgaven zijn gedaan in landen als Italië, Tsjechië, Roemenië, of aan ander land dat een trema in de naam heeft. Wanneer je het csv bestand bekijkt zie je dat bijvoorbeeld Italië er uit ziet als Italië

Doordat leestekens niet goed geconverteerd worden naar tekst kan MoneyMonk het csv bestand niet importeren. De snelste manier om dit op te lossen is door je csv bestand te bewereken en de leestekens die niet goed worden weergegeven te vervangen. Wanneer je dat hebt gedaan sla je de csv op en upload je deze in MoneyMonk

De tabel hieronder kun je als referentie gebruiken

Code Leesteken Te vervangen door
à à a
á á a
è è e
é é e
ê ê e
ë ë e
ï ï i
ó ó o
ö ö o
ü ü u